Henrik Ernst Hansen

Henrik Ernst Hansen

Head of Marketing i Sinful

Sinful

For 8 år siden kickstartede Henrik sin onlinekarriere blandt palmer og sandstrande i Dubai, som Online Marketing Manager i et internationalt IT startup.

Et drømmejob hvor han lavede over 100.000 salg online, mens han fløj verden rundt til de største online konferencer og lærte af de bedste.   

2 år senere byttede Henrik flip flops ud med gummistøvler, og jeg startede sit eget iværksættereventyr i Danmark med 2 partnere.

På 5 år byggede de et succesfyldt digitalbureau, fra ingenting til 30 ansatte, en omsætning over 50 millioner kroner og vandt flere gazellepriser.

Her var han CEO og rådgiver i e-commerce, branding og marketing for en række kendte brands og markedsledende virksomheder som Eventyrsport, Petworld og Bauhaus med både fysiske butikker og webshops.

Henrik solgte sin andel i bureauet i 2015 med ønsket om at specialisere sig yderligere i e-commerce på den anden side af bordet.

I dag sidder han som Head of Marketing i Sinful, som er dobbelt gazellevinder og Skandinaviens største e-commerce virksomhed inden for erotiske produkter med webshops i Danmark, Sverige, Norge og Finland.

Her er han ansvarlig for marketingstrategi og eksekvering samt hands-on leder og sparringspartner for vores in-house marketing-dreamteam med specialister i PR, branding, SEO, SEM osv.

Vi er blandt andet kendte for vores succesfulde PR/SEO/Content kampagner som ”Frækkeste By”, ”Året der gik” ”Kalorieberegneren” og ”Frækkeste Navne”.

Jeg trækker på nogle af branchens skarpeste hjerner og sparrer ofte med andre best in class e-commerce virksomheder.