Sådan ser en konkret succesfuld e-commerce marketingstrategi ud: Business is King!

2017

Har du nogensinde haft på fornemmelsen, at nogle webshops har opdaget en magisk formel for succes?

At de ved noget, du ikke ved, men der er ingen der gider fortælle dig hvad det er.

Du gør ellers som eksperterne siger og knokler løs med link building, Facebook remarketing, Google Shopping, splittests, automatiserede e-mail serier, content marketing, influencer marketing, kvalitetsindhold, Snapchat osv.

Men uanset hvad du gør eller hvor hårdt du arbejder, eksploderer salgstallene ikke helt som eksperterne forudsagde.     

I dette oplæg giver Henrik Ernst dig et indblik i en konkret e-commerce marketingstrategi, som han med succes har eksekveret i flere større webshops (omsætning >50 mio. kr.).

Han kalder strategien for: Business is King.

Der findes ingen magisk formel, så du får ingen dyre modeller, smarte værktøjer eller nye metoder.

Ingen SEO hacks eller konverteringstips.

Til gengæld får du konkrete indsigter og en klar prioritering, som flytter din forretning, og som du kan gå hjem og tage action på med det samme.

Målgruppe

Ejer/marketingansvarlig

Passer til ...

Ejer/marketingansvarlig

Du kommer hjem med ...

Et indblik i en konkret e-commerce marketingstrategi, som jeg med succes har eksekveret i flere større webshops (omsætning >50 mio. kr.).
Henrik Ernst Hansen

Henrik Ernst Hansen

Head of Marketing i Sinful

For 8 år siden kickstartede Henrik sin onlinekarriere blandt palmer og sandstrande i Dubai, som Online Marketing Manager i et internationalt IT startup.

Et drømmejob hvor han lavede over 100.000 salg online, mens han fløj verden rundt til de største online konferencer og lærte af de bedste.   

2 år senere byttede Henrik flip flops ud med gummistøvler, og jeg startede sit eget iværksættereventyr i Danmark med 2 partnere.

På 5 år byggede de et succesfyldt digitalbureau, fra ingenting til 30 ansatte, en omsætning over 50 millioner kroner og vandt flere gazellepriser.

Her var han CEO og rådgiver i e-commerce, branding og marketing for en række kendte brands og markedsledende virksomheder som Eventyrsport, Petworld og Bauhaus med både fysiske butikker og webshops.

Henrik solgte sin andel i bureauet i 2015 med ønsket om at specialisere sig yderligere i e-commerce på den anden side af bordet.

I dag sidder han som Head of Marketing i Sinful, som er dobbelt gazellevinder og Skandinaviens største e-commerce virksomhed inden for erotiske produkter med webshops i Danmark, Sverige, Norge og Finland.

Her er han ansvarlig for marketingstrategi og eksekvering samt hands-on leder og sparringspartner for vores in-house marketing-dreamteam med specialister i PR, branding, SEO, SEM osv.

Vi er blandt andet kendte for vores succesfulde PR/SEO/Content kampagner som ”Frækkeste By”, ”Året der gik” ”Kalorieberegneren” og ”Frækkeste Navne”.

Jeg trækker på nogle af branchens skarpeste hjerner og sparrer ofte med andre best in class e-commerce virksomheder.

Se mere om Henrik Ernst Hansen