Undgå at jeres webshopmigrering, redesign eller hjemmesideprojekt bliver en SEO-katastrofe.

2020
Øvede

Du har måske hørt, at når jeres hjemmeside eller webshop skal ændres, redesignes eller skifte platform, er SEO-opgaven at sikre korrekte 301 redirects.

Det er selvfølgelig en vigtig opgave.

Men der er mange andre beslutninger, som kan have katastrofal betydning for jeres SEO og dermed jeres organiske placeringer i Google.

Hvordan skal du for eksempel forholde dig til det indhold eller de sider, du måske vil fjerne, opdele, udvide eller samle?

Hvordan sikrer du, at jeres webudviklers våde drømme om JavaScript-frameworks som Vue, React, Angular eller tilsvarende ikke bliver en våd SEO-klud i ansigtet?

Har du helt styr på, at Googles Mobile First Index ikke er det samme som det Mobile Friendliness-mindset, som jeres webdesigner designer ud fra?

Hvad skal I huske på dagen, når I lancerer den nye hjemmeside (udover 301’ere, at fjerne noindex og disallow)? Skal I sende noget ind til Google via Google Search Console?

Og hvad skal I holde øje med ugerne efter for at fange eventuelle fejl?

Målgruppe

B2B & B2C

Passer til ...

Enmandshæren, små, mellemstore eller store virksomheder.

Du kommer hjem med ...

Efter dette oplæg vil du kende til de typiske SEO-katastrofer, som jeg ser i forbindelse med webshopmigrering, redesign eller hjemmesideprojekt. Du vil kunne tage langt bedre strategiske beslutninger. Du vil bedre kunne samarbejde med og argumentere over for de interessenter, der er i projektet. Og du får konkrete løsninger på de SEO-problemstillinger, der er i forbindelse med et hjemmesideprojekt, så du undgår, at jeres skifte bliver en katastrofe.
Lars Skjoldby

Lars Skjoldby

Lars har arbejdet professionelt med internettet siden udgangen af 90’erne og har drevet virksomhed online siden årtusindskiftet.
Han er stifter af search bureauet Skjoldby & Co, hvor de hjælper danske virksomheder med at komme til tops i Google ved hjælp af søgemaskineoptimering og AdWords.

Se mere om Lars Skjoldby