Tekstforfatterens 8 skrivetricks til dine e-mails
Lad mig gætte én ting om dig: Du skriver ikke e-mail-kampagner og nyhedsbreve, fordi du (nødvendigvis) eeelsker at skrive. Du skriver de mails, fordi de skal drive et resultat: Modtagerne skal åbne, klikke, læse og måske endda købe. Der er bare lige ét problem: Læserne gør ingen af delene, hvis ikke teksten er stramt komponeret på en måde, der beviseligt får dem til at slubre dine ord i sig.
Uanset om du er selvstændig i egen virksomhed eller sidder i marketing-afdelingen i en stor b2b-virksomhed, så kan du lære at gøre dine e-mails mere læseværdige, mere effektive – og måske endda det også bliver lidt sjovere at skrive dem.
Oplægget vil være proppet med eksempler fra den virkelige virkelighed – både fra supersælgende e-mail-kampagner til ultra-konverterende nyhedsbreve.
PS: Og don’t worry, hverken ’skriv sexet’, ’lyde lidt friskere’ eller ’skru op for din indre Sælger-Helga’ er overskrift på nogle af de 8 skrivetricks, du får på dagen ☺
Kathrine Louise Nielsen
Copywriter og rådgiverKathrine skriver e-mails for Morten Münster. Hun samarbejder med Christina Klitsgaard. Hun hjælper sine kunder med at bygge e-mailkampagner, der omsætter for hundredtusindvis af kroner. Hun har tidligere været så heldig at holde oplæg på Marketing Camp, Emailsummit og i Dansk Magisterforening.
Da hun holdt oplæg på sin seneste konference, gik der i øvrigt under en uge, før en virksomhed havde skabt højere CTR og fået flere salgskald på en e-mailkampagne ved at benytte Kathrines råd. Så konkret og brugbart bliver det 😊