Storytelling styrker din forretning
Der er ingen tvivl om, at storytelling virker. Forskning såvel som konkrete erfaringer viser, at vi forstår, husker og engagerer os mere ved hjælp af fortællinger. I USA har de gjort brug af det, de kalder ’the money making story’ i årevis og 90% af amerikanske virksomheder fortæller, at de bruger storytelling og content marketing. Tallene viser nemlig, at det er både billigere og mere effektfuldt at bruge historier og værdibårent indhold fremfor traditionel PR.
I dette oplæg får du lov til at møde og opleve nogle andre virkemidler end de, du traditionelt gør brug af. Du får konkrete eksempler på, hvordan andre virksomheder har gjort brug af storytelling for at gøre deres indhold mere levende, nærværende og rammende – og du lærer, hvad storytelling er, hvorfor det virker og hvordan du anvender det.
Til dig
- der overvejer om jeres virksomhed kan få noget ud af storytelling
- der har hørt, at historier virker, og gerne vil vide, hvordan
- der gerne vil inspireres til at fortælle bedre historier om jeres produkter eller ydelser
- der kan se fidusen i at blive klogere på en underholdende måde.
Anja Klemp Vilgaard
Storyteller og kommunikationsrådgiverAnja Klemp Vilgaard ejer kommunikationsbureauet Get Ajour, der leverer corporate storytelling til mindre, mellemstore og store virksomheder.
Hun har arbejdet med magasin- og avisudvikling i mere end 20 år og har ledet danske såvel som internationale redaktioner. Anja er certificeret strategisk kommunikationsrådgiver, har studeret i USA og har en kandidatgrad i journalistik fra RUC samt en Master i Redaktionel Ledelse fra Syddansk Universitet.
I løbet af sin karriere har Anja startet flere medier op fra bunden og er velbevandret ud i såvel strategiske overvejelser samt de helt konkrete værktøjer, der gør historier salgbare og til væsentlige kulturbærere i organisationen. Og så er hun forfatter til flere storytellingbøger: ’Fortællingen styrker forretningen’ (2015) – ’Kronborg bag facaden – historier fortalt fra gulvet i danmarkshistorien’ (2020) og ’Strategisk storytelling i praksis – fortæl, giv mening og bliv husket’ (2021).