Spild ikke pengene! Få mere ud af displaynetværket i Google Adwords
Alt for mange Adwords-annoncører har svært ved at få værdi ud af displaynetværket. Enten spilder de pengene, eller også har de allerede slukket helt for displaynetværket. Er du en af dem, så kom ind og få en grundig gennemgang af, hvordan du kan bruge displaynetværket i Google Adwords på fornuftig vis.
Det er nemlig synd helt at afskrive displaynetværket på forhånd. Det har gennemgået en rivende udvikling i de seneste år og blevet et langt bedre værktøj for os annoncører. Blandt andet med remarketing, som de fleste nok har hørt om. Remarketing har virkelig løftet displaynetværket markant og kommer derfor til at fylde en del i dette oplæg.
Undervejs i oplægget kommer vi desuden igennem målretning af annoncer, målgrupper, annoncetekster, Youtube-annoncering og selvfølgelig en hel del lavpraktiske tips, tricks og råd, som du kan tage direkte hjem og bruge i din egen Adwords-konto. Det helt konkrete indhold af oplægget afhænger af, hvor mange nye tiltag, Google når at implementere inden Marketing Camp.
Men en ting er i hvert fald sikkert: Der kommer også en sektion, som sætter fokus på de værste faldgruber og steder, hvor jeg har set folk spilde mange penge. Det skal du jo undgå!
Hvis oplægget skal være noget for dig, så skal du have et vist kendskab til Adwords i forvejen. Der bliver ikke brugt energi på at forklare basale Adwords-elementer, så hvis du ikke ved hvad annoncegrupper, quality score og klikpriser er, skal du enten læse op i en fart eller vælge noget andet. Formentlig bruger du allerede søgenetværket i Adwords, og har brug for inspiration til, hvordan du også kan få noget ekstra ud af din konto via displaynetværket.
Jacob Kildebogaard
Partner & Analytics ekspertPartner i Ambition, hvor Jacob i dag er mediedirektør.
Med udgangspunkt i data skaber Jacob og Ambition resultater for kunderne. Jacob elsker data og det at bruge dem til at optimere ud fra, og har tidligere udgivet bøgerne Analyticsbogen, AdWords for Webshops og senest Onlineevangelisterne. Derudover er der en masse fine priser og titler der kan nævnes, men det mest interessante er passionen der ligger bag, og har drevet værket i mere end 12 år med analytics data og optimering.
Jacob har desuden været oplægsholder til MarketingCamp i 2012 og alle de forrige.