Social Selling for B2B virksomheder – set fra marketingchefens perspektiv
Du har sikkert hørt om social selling. Men hvorfor er det en god ide? Og ikke mindst, hvordan kommer du (og dine kollegaer) godt i gang?
(Og hvorfor er det i øvrigt marketingchefen og ikke salgschefen, som holder et indlæg om social selling?)
Alt det skal jeg selvfølgelig nok svare på. Og også alle de spørgsmål om social selling, som du ikke vidste, du havde. Og jeg efterlader dig med en skabelon og nogle helt konkrete tips til, hvordan du kommer i gang – og ikke mindst hvordan du overtaler resten af virksomheden til, at social selling er en god idé. For du kan (nok) ikke gøre det, helt alene.
Vi skal altså ikke snakke om LinkedIns og Facebooks annonceplatforme – og vi skal heller ikke snakke om, hvordan du bruger din virksomheds LinkedIn-profil mest effektivt. Det er der garanteret andre, der snakker længe om i dag.
Til gengæld skal vi snakke om, hvordan du kan anvende din personlige LinkedIn-profil til at etablere dig selv som en thought leader inden for netop dit område og din industri, hvordan du kan skabe dig et personligt brand, og hvordan det kan hjælpe dig med at sælge din virksomheds produkter. I sidste ende handler det om, hvordan du markedsfører og sælger på LinkedIn, uden at det virker som om, at du prøver på at sælge noget som helst. Og så skal vi snakke om, hvordan du får dine kollegaer med på den idé.
Du kommer hjem med:
- Sådan sælger du social selling til resten af virksomheden, og sådan får du dem i gang.
Katrine Rasmussen
Chief Marketing OfficerKatrine har mange års erfaring med salg og marketing af komplekse B2B-produkter med lange salgs-cykluser, specielt inden for SaaS og recurring revenue. I de seneste år har hun især beskæftiget sig med positionering, thought leadership og branding, men kommer med en stærk baggrund fra både product led growth, inbound marketing, demand gen og search.