Sådan håndterer du dårlig omtale og shitstorms!

2017

Du tænker: Det sker ikke for min virksomhed! 
Den digitale virkelighed: Jo, det sker i allerhøjeste grad også for virksomheder som din.

Shitstorms fylder mere og mere og er blevet en reel trussel i den digitale virkelighed. En shitstorm er en ukontrollerbar situation for de fleste, hvad enten man er virksomhed eller privatperson – og alle virksomheder, uafhængigt af størrelse, er i risikogruppen. En shitstorm har i de fleste tilfælde et negativt udfald, og hvis de digitale efterladenskaber af dårlig omtale ikke håndteres korrekt, resulterer det i store økonomiske tab og truer virksomhedens eksistens.

En shitstorm har typisk sin oprindelse på sociale medier, anmeldelsessider, private blogs osv. og kan resultere i omtale på landsdækkende medier – med langsigtet negativ effekt på Google, der for de fleste virksomheders tilfælde betyder et økonomisk tab pga. manglende ordrer samt besvær med at tiltrække nye medarbejdere og samarbejdspartnere.

På workshoppen får du indblik i:

Hvorfor og hvordan opstår en shitstorm?
Hvilken skade gør den?
Hvordan håndteres en shitstorm?
Hvordan håndteres dårlig omtale på Google, sociale medier og anmeldelsessider?

Målgruppe

Ansvarlige inden for kommunikation og marketing, ledelse, bestyrelse, økonomiafdeling, kundesupport.

Passer til ...

Ansvarlige inden for kommunikation og marketing, ledelse, bestyrelse, økonomiafdeling, kundesupport.
William Atak

William Atak

Direktør, forfatter og foredragsholder

William Atak er en af Danmarks førende eksperter i håndtering af shitstorms og kundeanmeldelser. Han er adm. direktør i ATAK A/S, forfatter til bogen Glad Kunde, Sur Kunde og foredragsholder. Hos ATAK rådgiver de lige fra helt små til nogle af Danmarks største virksomheder i marketing og kommunikation.

Se mere om William Atak