Sådan designer du annoncer der performer. Det bedste fra 5.000 e-commerce annoncer

2021
Øvede

Oplever du også, at dine CPM-priser hvert eneste år stiger og stiger?

Hvis du vil have bedre resultater på f.eks. dine Facebook-annoncer i 2021 er de fleste Facebook-eksperter enige om, at det vigtigste du kan gøre er at lave bedre creatives.

Men hvordan laver man så lige bedre creatives? Og hvordan fa’en sørger man lige for, at deres design også performer bedre på Facebook?

I dette oplæg vil du få helt konkrete tips til at lave bedre performende creatives.

Ikke abstrakte design-mantraer, men helt specifikke måder hvorpå du kan:

  • Fange kundens opmærksomhed med større sandsynlighed (med de rigtige farver og baggrund)
  • Rette kundens opmærksomhed mod et bestemt sted (f.eks. produktet)
  • Gøre dine annoncer smukkere (jeps, det kan faktisk øge performance)
  • Undgå at overvælde kunden med for distraherende creatives (et problem vi ofte ser, som får kunden til at scrolle videre)

… og andre tips, som er direkte anvendelige til at optimere jeres creatives.

Oplægget er i stor udstrækning baseret på hvordan vores øjne ser en annonce og hvordan vores hjerne reagerer på den. Der vil være propfyldt med gode eksempler fra nogle af verdens største e-commerce virksomheder. Vi har det seneste år set (og gemt) mere end 5.000 annoncer fra alle de store e-commerce virksomheder i verden, så der er nok at tage af.

Målgruppe

B2C, Webshops, e-commerce

Passer til ...

mellemstore og store virksomheder.

Til dig der ...

sidder med creatives (billeder og videoer) til jeres annoncer og gerne vil gøre dem bedre.

Du kommer hjem med ...

helt konkrete måder du kan optimere jeres creatives på sammen med en ”checkliste”, så du har en guideline til dine fremtidige creatives.
Andreas Nielsen

Andreas Nielsen

Co-founder
Andreas Nielsen er Co-founder og CEO i Confect, hvor de hjælper eCommerces og retailers med at automatisere deres visuelle content.
De hjælper blandt andet Intersport, LEGO Wear, Telia, Bestseller og mange flere med at automatisere deres visuelle content (billeder, videoer, gifs) på platforme som social, emails, in-store monitors og andre steder.
Derudover er Andreas tovholder bag verdens mest omfattende bog om dynamiske annoncer på sociale medier.
Se mere om Andreas Nielsen