Når mennesker bliver til medier: Influencer marketing anno 2019
Vi lever i et fortsat mere hyperkomplest medielandskab, hvor nye medier og platforme boomer. Den digitale transformation har gjort os alle i stand til at finde al den information vi ønsker – og omvendt også os alle mere blinde for kommercielt støj.
Vi er længe blevet enige om, at vi i vores marketing skal have vores målgruppe for øje. Og hvordan gør man det bedre, end at tale direkte til sin målgruppe gennem sin målgruppe?
Velkommen til influencer marketing. Det nye sort.
I dette oplæg vil Jonas præsentere influencer marketing anno 2019 og belyse, hvordan du strategisk kan tænke disciplinen ind i din markedsføring. På trods af at influencer marketing har haft meget taletid og fylder meget i medierne, så har meget få et nuanceret billede af disciplinen. Jonas vil derfor definere influencers, tale best-practice samt give hans bud på, hvad fremtiden byder.
Influencer marketing er ikke en one-size-fits-all-golden-egg-tool, men tværtimod en disciplin, der supplerer og beriger din øvrige palette af marketingværktøjer. Den holistiske og integrerede strategi er derfor central i dit arbejde med influencers og dette vil Jonas give dig tips og tricks til.
Jonas Qwist
Head Of Business DevelopmentJonas Qwist arbejder som Head Of Business Development hos MarTech- og influencer-virksomheden, Brandheroes, der på blot 3 år opererer i 40 lande og arbejder med mere end 300 brands. Kunderne tæller eksempelvis Primark, The Body Shop, Coca-Cola, Normal, KiMS, OBH, Estée Lauder, Dyson, L’Oréal og Carlsberg. Alt sammen ud fra ideen om, at mennesker er brand heroes og med filosofien om scale and speed.
Jonas har en baggrund indenfor mediebranchen som strateg i spændingsfeltet mellem digitale medier og brand kommunikation. Han har arbejdet med en lang række danske og globale brands som Danske Spil, The Coca-Cola Company, IKEA, BMW og Norwegian.