Marketing, mennesker og mag(A)i – Skab high performance marketing-teams og gå fra kvantitet til kvalitet, uden at miste momentum
Vi skal have mere igennem, vi skal kunne levere mere med færre ressourcer, og vi skal for alt i verden gøre det uden at gå på kompromis med kvalitet!
Jeg tror, vi alle kender det. Os, der arbejder med marketing, ønsker at levere god kvalitet for færrest mulige ressourcer i de bedste og mest trivselsfremmende rammer.
Netop det giver Luciano Bellacci dig sit bud på, hvordan man gør.
Dette oplæg handler ikke om, hvordan du på den enkelte marketingkampagne optimerer målgrupper, ord eller budskaber, så du sælger mere. Det handler om, hvordan du, som marketingchef og medarbejder, kan være med til at skabe de mest effektive rammer, hvor teamet performer, og både chef og medarbejder stråler.
Luciano deler historier fra sin egen hverdag, og hvordan han selv er lykkedes med opgaven. Derudover vil han komme med cases, der forklarer, hvordan AI har været med til at frigøre store mængder tid hos den enkelte medarbejder i forbindelse med redaktionelt orienterede opgaver i en marketingverden.
Selvom dette oplæg fokuserer på ledelsesdelen, er det også relevant for medarbejderen. Det handler ikke kun om at lede andre, men også om at lede sig selv.
Du kan på dette oplæg forvente at høre Lucianos bud på, hvilke data der skal overvåges, når du arbejder med autogenereret indhold, og hvordan du løbende sørger for at skifte fokus fra kvantitet til kvalitet.
Du kan også forvente at høre om flere sjove (synes jeg selv) og konkrete metoder, der sætter ord på, hvordan du – i en ofte konkurrencepræget marketinghverdag – kan tackle ledelse, ansvar og performance med et smil. Her finder du ud af, hvad Johan Cruyff, Jon Dahl og Tivoli har med dette at gøre.
Og selvom der er flere fodboldreferencer, så lover Luciano, at du hverken behøver at have interesse i Champions League eller Superligaen for at forstå dem.
Du kommer hjem med:
- Værktøjer til at italesætte performance anderledes i teamet.
- En anderledes tilgang til at udforme webtekster og andre tekstrelaterede elementer på din eller kundernes hjemmeside.
- Tips til hvilke performanceparametre, der bør overvåges, så du holder momentum og går fra kvantitet til kvalitet.
Oplægget er for dig der:
- Ønsker at få inspiration til at lede dig selv og andre i en marketingverden.
- Ønsker at få indsigt i, hvordan man kan tidsoptimere enkelte tekstrelaterede områder indenfor marketing med AI, samtidig med, at man ikke taber kvalitet.
- Arbejder teambaseret eller i højere grad ønsker at gøre det.
Oplægget er IKKE for dig der:
- Ønsker konkrete optimeringstips og taktikker til specifikke kampagner ifm. f.eks. målgrupper og løbende optimeringstaktikker.
Luciano Bellacci
Head Of Marketing & Department LeadJeg har mere end 13 års erfaring med marketing i søgemaskinerne, herunder SEO og Google Ads især. De seneste 5 år kombineret med ledelse og senest som leder for online marketing i Danmarks største online marketingvirksomhed.
Jeg har skrevet 2 bøger: en om Google Ads i 2 udgaver (Ads Bogen) og en om ledelse (Chefen kommer)