Lav datadrevet SEO og Content Marketing med dette Excel værktøj

2017

Laver du Indhold eller SEO på tilfældigt udvalgte sider? Har du overhovedet noget indhold, der værd at linke til eller for den sags skyld dele? Er du i tvivl om du Fokuserer du på de rigtige sider i din optimering?

I dette oplæg får du et værktøj, der hjælper dig med at strukturere dit website med afsats i data. Datadrevet SEO og Content Marketing med udgangspunkt i data omkring søgeord, siden performance, links og delinger gør dig nemlig i stand til at strukturere og arbejde strategisk med dit website.

Vi kigger blandt andet på, hvordan du kan kategorisere dit indhold, så du får skabt indhold der skaber trafik fra Google, indhold der skaber konverteringer, indhold der tiltrækker links til din SEO og indhold der tiltrækker delinger fra Sociale Medier.

Ligeledes kigger vi på, hvordan du konkret trækker data ud fra værktøjer som Screaming Frog SEO Spider, Googla Analytics, Ahrefs, Keyword planner og Ranktracker for til sidst at samle det i et framework.

Målgruppe

Oplægget er for dig, der arbejder med SEO og Content Marketing på websitet, og som skal prioritere tid og indsat på de rigtige sider og indholdsstykker. Du arbejder allerede i en række forskellige værktøjer som eksempelvis Google Analytics, Ahrefs, SearchMetrics eller Screaming Frog, men kan måske bruge inspiration til en mere struktureret tilgang til brugen af værktøjerne

Passer til ...

Oplægget er for dig, der arbejder med SEO og Content Marketing på websitet, og som skal prioritere tid og indsat på de rigtige sider og indholdsstykker. Du arbejder allerede i en række forskellige værktøjer som eksempelvis Google Analytics, Ahrefs, SearchMetrics eller Screaming Frog, men kan måske bruge inspiration til en mere struktureret tilgang til brugen af værktøjerne

Du kommer hjem med ...

Du får en model og en Excel skabelon, som du kan tage direkte med hjem og bruge på dit eget website. Jeg viser dig, hvordan du bruger forskellige værktøjer til at hive data ud i Excel, samt hvordan du kan samle de forskellige datasæt til ét overblik, som du kan navigere din indsats på SEO og Content Marketing ud fra.
Nikolaj Mogensen

Nikolaj Mogensen

SEO ekspert

Nikolaj hjælper som Head of SEO & Owned Media hos GroupM samt det digital marketing bureau Quisma nogle af Danmarks største virksomheder med SEO. Som Head af et af Danmarks største SEO teams og med erfaring siden 2008 er Nikolaj en af de ledende profiler inden for SEO i Danmark.

Nikolaj har været med til at strukturere, prioritere og ombygge +80 website, så der er masser af erfaring og tips at trække på i oplægget.

Desuden blogger Nikolaj på nikolajmogensen.dk ligesom han er oplægsholder på blandt andet SMX London, SMX Munich og Clicksummit m.fl..

Se mere om Nikolaj Mogensen