Sådan undgår du at smadre dit brand, når du bruger ChatGPT
“Hej ChatGPT. Vil du skrive en Facebook-annonce til den grønne kundetype?”
Sådan kan man desværre ikke skrive endnu. Man kan komme tæt på, men foreløbigt skal du virkelig passe på.
Har du eksempelvis bemærket, hvordan flere og flere opslag i SoMe bliver meget ens? Hvordan du oftere keder dig, blot skimmer tekster og ikke gider læse et opslag færdigt? Har du overvejet, at det kan skyldes, at du ikke længere kan fornemme mennesket bag? At den tone-of-voice eller “kant” du ellers var vild med pludselig mangler?
Der er absolut ting du kan gøre. Prompts med specifikke ord, der taler ubevidst til jeres kunders følelser er en del af løsningen. I dette oplæg vil forsker Sanne Dollerup forklare dig, hvorfor vi mennesker foretager købsbeslutninger, og med dén viden vil du indse, hvordan du ville kunne smadre dit brand – måske uden at opdage det – hvis du bare hovedløst copy/paster ordlister ind og lader ChatGPT ordne opgaven uden at få flettet jeres DNA ind – og uden at forstå, hvorfor jeres kunder i virkeligheden elsker jer.
Du kommer hjem med (Konkrete Takes de kommer hjem med)
- Strategi til at udforme konkrete prompts, der reflekterer dit brands tone of voice og værdier.
- En gratis AI KundetypeValidator, som du kan bruge til at analysere om dine tekster og URLr passer til din målgruppe fremover.
Oplægget er for dig der:
Er ansvarlig for den skriftlige kommunikation (uanset kanal)
Oplægget er IKKE for dig der:
Aldrig skriver en salgstekst, et nyhedsbrev, en annonce, et SoMe opslag, en stillingsannonce, en e-mail eller lignende til jeres kunder.