2

How to TikTok – sådan får du succes med influencer marketing på TikTok!

TikTok er (modsat hvad nogle mener) ikke for alle. Det giver simpelthen ikke mening for alle virksomheder at anvende TikTok som markedsføringskanal. Men for de rigtige virksomheder og organisationer, er det et medie, der giver unikke muligheder!

Brugerne er modnet markant de seneste år – og med en daglig time spent på over 90 min og enormt stærk community building, er det en platform, du bør overveje.  

Influencer marketing på TikTok er et direkte og autentisk talerør til en dybt engageret målgruppe. Noget der er svært at finde andre steder. Fordi det hele er algoritmestyret, er banen kridtet anderledes op. Du kan ikke forudsige performance, og du er nødt til at arbejde strategisk og kreativt med platformens præmisser for at opnå succes. Målgruppen skyder direkte tilbage, hvis du bliver opfattet som cringe, spam eller scam. 

Det kan være svært at vælge den rigtige influencer, og der er mange faldgruber og brodne kar. I dette oplæg gennemgår vi, hvordan du researcher og udvælger – og hvordan du samarbejder bedst om koncept og indhold for at opnå en succesfuld kampagne.

Du kommer hjem med:

  • En afklaring på, om det overhovedet giver mening for din virksomhed at anvende influencer marketing på TikTok.
  • Hvis ja, hvordan går du strategisk og kreativt til værks for at få den bedste kampagne?
  • Hvis ja, hvordan vælger du den rigtige influencer?

Målgruppe

B2C og organisationer

Passer til ...

Små, mellemstore og store virksomheder

Til dig der ...

Marketing Manager og kampagneeksekvering
Christine Matthesen

Christine Matthesen

Senior Social & Influencer Manager

Christine Matthesen sidder som Senior Social & Influencer Manager i bureauet Wavemaker, hvor hun og hendes team arbejder strategisk og kreativt med influencer marketing for nogle af Danmarks og Nordens største brands. 

Hun har en baggrund fra TikTok selv, hvor hun havde ansvaret for Danmark under åbningen af TikTok Nordics. Herunder udbredelse af app’en for danske brugere samt de virksomheder, creators/influencers og samarbejdspartnere, der anvender platformen eller havde et ønske om at tilgå den.

Se mere om Christine Matthesen