5A-14/16

Google Analytics: De 10 største forbedringer du kan lave i din Analytics-opsætning

2019
Øvede

Du har Google Analytics på hjemmesiden. Det har alle konkurrenterne også.

Du har måske også opsat målsporing og ekskluderet den interne trafik. Og nu spørger du dig selv: “Hvad kan jeg ellers gøre for at få den bedst mulige opsætning?”

Det giver Andreas sit bud på.

I sit arbejde med at optimere hundredvis af Google Analytics-konti gennem de sidste 12 år, ser han:
– de samme fejl og mangler igen og igen
– de nyeste trends og muligheder på området
– sporingsløsninger der mangedobler værdien af den indsamlede data

Baseret på dette, har Andreas udvalgt sine bud på de 10 største forbedringer, der kan laves i den gennemsnitlige virksomheds Google Analytics-opsætning i 2019.

Målgruppe

Både B2B og B2C

Passer til ...

Små & mellemstore virksomheder

Til dig der ...

Ikke nødvendigvis er teknisk, men som sidder med ansvaret for den de digitale marketing-aktiveter og derfor er afhængig af, at der indsamles retvisende og handlebar data i Google Analytics. Eller måske sidder du med ansvaret for at installere og opsætte Google Analytics.

Du kommer hjem med ...

10 konkrete tips til forbedringer af din Google Analytics-opsætning baseret på mange års erfaring fra hundredevis af kunder.
Andreas Solgaard

Andreas Solgaard

Adwords ekspert

Andreas Solgaard er partner i webbureauet Beruf, hvor han primært håndterer Google AdWords og Google Analytics for både store og små virksomheder. Han har en lang historik og interesse inden for det digitale. I 1996 lavede han både sin første hjemmeside og solgte den første annonceplacering.

I dag hjælper Andreas kunderne i Beruf med at få mere ud af deres markedsføringsbudgetter – helt fra det indledende møde til strategi, eksekvering og optimering af markedsføringen. Mottoet er: ‘Markedsføring skal være målrettet og målbart’.

Andreas har desuden undervist tusindvis af både begyndere og øvede brugere i Google Analytics og Google AdWords. Det sker bl.a. på workshops for Ivækst og Google, på online marketing kurser hos Bigum&Co og IBA, samt i virksomheder i hele Danmark.

Andreas har en god forståelse for behovet i forskellige brancher og kan formidle tekniske og komplekse emner så enhver kan forstå det.

Se mere om Andreas Solgaard