2A – 52

God og gratis omtale – sådan får du chefen i avisen. Lær hvordan du gør din chef til en mediedarling.

2019
Alle

Medieomtale er gratis omtale.

Men hvordan bruger man den værdifulde taletid bedst?

Lær hvordan du spotter, hvordan din chef (eller en anden) bedst kan brænde igennem som kilde i medierne. Få styr på hvordan du kan hjælpe din mediedarling før, under og efter et interview, og find ud af hvad du skal være obs på, forberede og træne med din mediedarling og hvorfor.

Vi gennemgår eksempler på god og dårlig medieoptræden og ser på hvad journalisterne leder efter hos den gode kilde og historie.

Målgruppe

B2C

Passer til ...

Enmandshæren, små og mellemstore virksomheder.

Til dig der ...

Til dig, der tager telefonen, når en journalist ringer, og som skal skaffe dit firma mest mulig god omtale.

Du kommer hjem med ...

Tjekliste til, hvordan du spotter firmaets mediedarling. Manual til, hvordan du gør ham/hende klar til interview. Input til, hvad en god pressehistorie er.
Rie Helmer

Rie Helmer

Journalist

Har 20 års erfaring i at stille de rigtige spørgsmål og få de gode svar.

Uddannet journalist fra Journalisthøjskolen i Aarhus i ’99, vært på TV2 Lorry og DR1: Aftenshowet og Sporløs.

Derefter kommunikationsrådgiver i NGO-verdenen, konsulent på PR-bureau og selvstændig rådgiver i eget firma. Speciale i budskabs- og medietræning. Medforfatter til to bøger.

I dag pressemedarbejder hos Realdania + en sjælden gang freelance/frivillig moderator, skribent m.m.

Se mere om Rie Helmer