Lok. 151
Sådan bruger du Facebookgrupper til at bygge et community omkring dit brand (og sådan kommer du i gang i dag)
Hvis din virksomhedsside er tættere på død end levende, uanset hvor meget godt indhold du kaster efter din målgruppe, er det højst sandsynligt tid til, at bygge en gruppe i stedet.
Facebookgrupper er et af de mest uudnyttede kæmpepotentialer indenfor organisk markedsføring, og kan ramme den del af din målgruppe, der næsten er allergiske overfor markedsføring.
Om du har store eller små marketingsbudgetter, om du er B2C eller B2B, om du har et personligt brand eller del af en stor organisation, kan du se store resultater med en gruppe.
Hvis altså du kommer rigtigt fra start, og din gruppestrategi består de 3 afgørende community-tests.
Trine Ravnkilde
Community StrategistTrine Ravnkilde er stolt fødselshjælper på mange hundrede Facebookgrupper, og hjælper personlige brands og vidensformidlere med at skabe grupper, der fylder biksen med langvarige kunderelationer, i stedet for hurtige (ubrugelige) likes.
Trine er også onlinekursus-skaber, og har, sammen med Christina Klitsgaard, “Akademiet For Onlinekurser” som er en onlinekursusvirksomhed, der lærer vidensformidlere at skabe og sælge onlinekurser, de reelt kan leve af.
De er også begge værter på en af landets mest populære marketing-podcasts, “Onlinekursus-klubben”.