Få styr på spamreglerne og undgå bøder

2022
Alle

Hvem er bedre til at forklare spamreglerne end ansatte fra Forbrugerombudsmanden? På dette indlæg opdaterer dig på spamreglerne.

De gennemgår blandt andet:  

  • Hvornår en henvendelse er i strid med spamforbuddet
  • Hvornår en henvendelse er en lovlig servicemeddelelse
  • Hvad du skal være obs på, når du henvender dig via sociale medier
  • Hvornår et samtykke til markedsføring er gyldigt
  • Hvornår du alligevel ikke behøver et samtykke fra modtageren
  • Hvad du risikerer, hvis du overtræder spamforbuddet

Det vil være muligt at stille enkelte spørgsmål om spamreglerne.

Du kommer hjem med:

  • Hvordan du undgår spambøder
  • Hvornår en henvendelse på Facebook og LinkedIn er spam
  • Hvordan du lovligt kan sende markedsføring uden forudgående samtykke
  • Hvad bøden er for at overtræde spamforbuddet

Målgruppe

Alle, da spamreglerne gælder for alle modtagere

Passer til ...

Alle
Forbrugerombudsmanden

Forbrugerombudsmanden

Chefkonsulent

Chefkonsulent Karen Søndergaard og fuldmægtig Mikkel Bjødstrup Jensen fra Forbrugerombudsmanden holder oplæg om spamreglerne. 

Få en grundlæggende gennemgang af spamreglerne. Alle kan være med.

 

Se mere om Forbrugerombudsmanden