Aud

E-mailmarketing for B2B: 12 ting, du ikke gør i dag (men virkelig burde)

2023
Øvede

E-mailmarketing har de sidste par år oplevet en renæssance i kølvandet på stigende annoncepriser, ændringer på de store platforme (fx iOS14/15 og ITP) og nye muligheder/funktionalitet.Desværre arbejder mange B2B-virksomheder stadig med e-mailmarketing som for 10 år siden. 

Man sender en mail en gang om måneden (vi skal jo ikke spamme vores modtagere), man har et forkølet velkomstflow (som blev sat op for fem år siden og ikke er ændret siden), og salg via e-mailmarketing sker kun (hvis der overhovedet bliver solgt noget som helst) i uger med to torsdage. 

Eller endnu værre … 

De arbejder slet ikke med e-mailmarketing.

Det er synd og spild af potentiale. Både for dig og din virksomhed, men også for dine kunder. For e-mailmarketing kan være det, der binder alle dine øvrige marketing- og kommunikationsindsatser sammen, men også tungen på vægtskålen, der gør, at det er dig, der får ordren og ikke din konkurrent.

I oplægget deler jeg 12 ting inden for e-mailmarketing i B2B, du (højst sandsynligt) ikke gør i dag, men som du virkelig burde overveje at bruge tid og penge på. Mine anbefalinger spænder bredt – fra leadgenerering til automations. 

Jeg deler konkrete anbefalinger til indsatser, der ligger i etape 2, 3 eller 4 i dit arbejde med e-mailmarketing, når du er kommet i mål med de helt grundlæggende elementer og gerne vil tage det næste skridt. 

Oplægget er derfor til dig, der allerede er i gang, men har brug for konkrete indspark, inspiration og indsigt i, hvad der giver mening, når du er “færdig” med at opsætte pop-ups, har lavet et velkomstflow og er skiftet væk fra Mailchimp og gerne vil blive klogere på, hvor meget e-mailmarketing rent faktisk kan flytte. Af holdninger og forretning.

Du kommer hjem med:

Du får (blandt andet) følgende med dig hjem i den faglige rygsæk:

  • Anbefalinger ift. leadgenerering ( … der er andet og mere end Lead Ads på LinkedIn og halvdårlige white papers)
  • Forslag til automations ( … som ikke bare er et velkomstflow) 
  • Inspiration til nyhedsbreve ( … dine kunder rent faktisk vil læse, og som ikke bare er fyld i indbakken)
  • Eksempler på tekniske optimeringspunkter ( … så dine mails bliver set og læst)
  • Vejledning i e-mailmarketing-jura ( … du skal skrive dig bag øret)

Målgruppe

B2B

Passer til ...

Store eller mellemstore virksomheder

Til dig der ...

CMO, Head of Marketing, Marketing Manager, E-mail Specialist mv.
Peter Kragh Lauritsen

Peter Kragh Lauritsen

Chief Product Officer (CPO)

Jeg hjælper vores kunder med at blive thought leader og trusted advisor i sin niche/branche. Det gør jeg sammen med mine +30 kollegaer i bureauet Texta, hvor vi arbejder med marketing, kommunikation og branding. Mine styrker ligger særligt inden for strategi, content og e-mailmarketing. 

Ved siden af min stilling som CPO og medejer af Texta driver jeg vores eget nyhedsbrev, #RespektForDinIndbakke, og er co-host i podcasten Marketing Morgenmøde. Jeg har tidligere fået lov til at kloge mig til events som EMAIL SUMMIT, Ehandelsdagen og Google Succes Online.

Jeg har desuden skrevet den første danske grundbog om e-mailmarketing med +250 sider om leadgenerering, kampagnemails og automations.

Se mere om Peter Kragh Lauritsen