Sådan får du succes med at slippe medarbejderne løs på LinkedIn (5 tips til employee advocacy)
Som mange andre småkedelige B2B-brands kæmper du om brugernes opmærksomhed på sociale medier. Algoritmerne er ikke din ven, og dit indhold savner selskab.
Men der er en løsning.
Og det er employee advocacy. Et fancy ord for at inddrage virksomhedens medarbejdere i din content marketing.
De fleste arbejder med employee advocacy i en eller anden grad. Et interview med en fagekspert på bloggen, en topleder, der udtaler sig til medierne eller en kollega, der laver skægge tweets om kantinemaden.
Men nu er det tid til at gå strategisk til værks. Og hvis du skal have succes med employee advocacy, er der 5 ting, du skal have styr på – fra argumentet, der overbeviser din chef til dine KPI’er og måling. Og det får du efter dette oplæg.
Thea Jepsen
Content Marketing ManagerThea Jepsen laver indhold og sidder til dagligt ved sit skrivebord hos Infomedia som Content Marketing Manager, hvor medarbejderne har været helt afgørende for Infomedias arbejde med content marketing.
Faktisk arbejdede Thea med employee advocacy længe før, hun kendte begrebet. Dengang kunne hun spottes i svejseværkstedet og undervisningslokaler i hele landet, hvor hun holdt workshops for medarbejdere på uddannelsesinstitutioner. Siden har hun fundet vej til en branche med medier, måling og analyser.
Lige nu skriver hun på et bogkapitel om, hvordan virksomheder kan måle værdien af employee advocacy, for det kan de (selvom de, ifølge Thea, stadig er for dårlige til det). Titlen som ”medforfatter” er lidt af en drømmetitel for Thea, der også slår i tasterne på Tekstr.dk – en blog for copywriters fyldt med guides og værktøjer til alle, der lever af at skrive.