Av min hjerne! Psykologien bag dårlige online marketingoplevelser
Kan du huske dengang, du skulle udfylde 27 obligatoriske formularfelter (inkl. fax) for at få et “uforpligtende tilbud”? Eller da du skulle udfylde alle 27 felter igen, fordi du glemte at sætte kryds ved “handelsbetingelser”? Hvad med den gang tilbudsbanneret kaprede hele skærmen på din mobil, så du ikke kunne købe noget?
Oplevelser som disse kan få arrigskaben til at boble i selv de mest tålmodige besøgende. Men hvorfor er de her oplevelser så frustrerende? Hvad sker der egentlig i vores hjerner? I dette indlæg vil vi kigge nærmere på psykologien bag dårlige konverteringsoplevelser og identificere konkrete taktikker til at undgå dem.
Du kommer bl.a. til at lære:
– Et grundlæggende psykologisk princip, der styrer vores adfærd
– Mentale smutveje, der påvirker vores beslutninger
– Hvordan du identificerer kritiske områder, der repræsenterer kognitiv belastning (ting der får din hjerne til at gøre ondt)
– Hvordan du minimerer kognitiv belastning (dvs. måder at få din hjerne til at gøre mindre ondt).
Michael Aagaard
Senior Conversion OptimizerMichael Aagaard bor i Vancouver og arbejder som Senior Conversion Optimizer for den Canadiske SaaS-virksomhed Unbounce. Aagaard er en populær international taler, der har holdt keynotes i 11 forskellige lande til nogle af verdens største CRO-konferencer. Han er kendt for sin energi og entusiasme på scenen.