Sådan laver du en B2B-contentplan, der giver kunder i butikken

2022
Alle

At godt content er omdrejningspunktet i enhver B2B-marketingplan, er ingen nyhed.

Men der er stadig utrolig mange B2B-virksomheder, der hænger i bremsen, når det kommer til at arbejde aktivt med at nudge potentielle kunder ned gennem salgstragten ved hjælp af deres marketingindsatser. Hvorfor mon? Den gamle fordom om, at dyre B2B-produkter og services kræver personlig håndtering, kan du nemlig godt pakke sammen (og det kan din CEO og salgschef i øvrigt også).

Vi er ikke der, hvor det personlige salg, hvor vi ser hinanden i øjnene og trykker hænder, er dødt. Men din virksomhed vil gå glip af en masse forretning, hvis ikke du samtidig kan håndtere salgsprocessen digitalt. Det er altså ikke enten-eller. Det er både-og.

Og hvordan gør du så det – altså sådan helt konkret? Det gør du med en contentplan, der tager hånd om dine kunders købsrejse digitalt. Uden den, risikerer din virksomhed nemlig slet ikke at blive budt til bordet, når kunderne skal finde en ny leverandør. Contentplanen skal bygges på den klassiske inbound marketing-model, der på fornemmeste vis tager hånd om kundens behov i de 4 faser af kunderejsen: Awareness, consideration, decision, delight.

Er du ikke allerede i gang – så er det nu 👊

Du lærer, hvordan på dette oplæg. Her kommer Bonnie nemlig ind på følgende:

  • Teorien bag: Inbound marketing og de 4 faser, du skal nudge jeres kunder gennem
  • En arbejdsmodel for, hvordan finder du de rigtige emner til din contentplan
  • Fra teori til praksis: Vi gennemgår eksempler på, hvordan andre B2B-virksomheder arbejder med annoncer og content tilpasset de forskellige faser
  • En template til din contentplan. Vi løber den igennem, så du ved, hvordan den skal bruges, når du kommer hjem

 

 

Målgruppe

Primært B2B

Passer til ...

Udviklet til mellemstore virksomheder, men modellen kan bruges bredt

Til dig der ...

Oplægget er for dig, der er marketingchef i en mellemstor dansk B2B-virksomhed. Eller dig, som har ansvaret for at lægge den overordnede strategi, plan og budget for virksomhedens marketingindsats.

Du kommer hjem med ...

Efter oplægget er du klædt på til at udarbejde en contentplan til din B2B-virksomhed. En plan, der sikrer, at din virksomhed er med i opløbet, når kunderne vælger ny leverandør.
Bonnie Groth Frølund

Bonnie Groth Frølund

Digital Forretningsudvikler

Bonnie er Digital Forretningsudvikler med speciale i online marketing, kommunikation og strategisk markedsføring. Hun står for rådgivning, strategi og projektstyring på kommunikations- og marketingprojekter for danske B2B-virksomheder. Bonnie fungerer desuden som ekstern rådgiver på en række vækstprojekter for danske virksomheder, blandt andet støttet af Erhvervshus Midtjylland.

Se mere om Bonnie Groth Frølund