5 trin som gør Social Media Manageren til superhelt i salgsafdelingen
Den moderne marketingafdeling er ofte rigtig godt med, når det gælder brugen af social media i markedsføringsindsatserne. Social Media Manageren forstår således de sociale medier og udnytter de mange muligheder, som det giver i marketingmæssig sammenhæng.
Salgsafdelingen anno 2017 er derimod endnu ikke klædt særlig godt på til at bruge de sociale medier i salgsindsatserne. Mange sælgere forstår ganske enkelt ikke social selling metodikken, og har brug for hjælp til at komme i gang. Det gælder både metoder og skabelsen af content.
I dette indlæg får du inspiration til, hvordan du helt konkret kan få salgsafdelingen med på beatet og blive aktive på de sociale medier. Det handler om at klæde sælgerne på til at udnytte social selling metodikken i hverdagen, og få dem til at bruge den content, som marketing stiller til rådighed.
Ambitionen er at gøre dig til en superhelt i salgsdelingen ved at det er dig, som får sælgerne til at få succes med social selling 🙂
Leif Carlsen
CEOLeif er en passioneret social selling og LinkedIn ekspert, og lever og ånder for at hjælpe virksomheder og individer med at udnytte det store potentiale, der ligger i at anvende de sociale medier forretningsmæssigt.
Til hverdag er han en del af teamet bag rådgivnings- og kursusvirksomheden Social Selling Company, som han stiftede sammen med Eva Sachse tilbage i starten af 2014. De har specialiseret sig i at hjælpe virksomheder med at indarbejde social selling metodikken i deres salgs- og markedsføringsindsatser.