5 fodfejl der gør din kampagnesporing værdiløs – og hvad du gør ved dem

2024
Nørder

Din kampagnesporing er med 90 % sikkerhed sat forkert op i dag. 

Kanaler du tror, er dødssejlere, hiver trofast dagligt salg hjem, mens dine favoritter stille og roligt suger alt liv ud af dine budgetter.

Og det er et rigtig dyrt problem. 

Men dårlig kampagnesporing handler ikke kun om forkerte tal og manglende indsigt. Det slår igennem på forkerte prioriteringer og forventninger. 

Når dagen er omme, ser vi typisk en forbedring af din marketing investering på op til 40 % – og det er jo også en slags penge. 

Den gode nyhed… Det er noget, du kun behøver at ændre én gang.

Du kommer hjem med:

  • 3 advarselssignaler for fejl i effektmålingen af kampagner
  • 2 KPI’er du aldrig må bruge til at måle succes online. 
  • De 5 ting som kan rettes med det samme, og som gør dig i stand til at træffe bedre beslutninger omkring, hvordan du bruger budgettet.

Oplægget er for dig der:

  • Har ansvaret for markedsføringen eller budgetterne og som gerne vil have mere for pengene.

Oplægget er IKKE for dig der:

  • Primært laver branding, leadgenerering eller har meget lange salgsprocesser.

Målgruppe

Webshop, abonnement forretninger og andre som sælger online

Passer til ...

Mellemstore og store virksomheder -både lokalt og internationalt

Til dig der ...

CMO, Marketing Manager eller marketing ansvarlig
Steen Rasmussen

Steen Rasmussen

Director of Data Innovation

Steen er co-founder af IIH Nordic og er uden sammenligning Danmarks førende internationale profil indenfor digital effektmåling. IIH Nordic er således de sidste 8 år i træk blevet kåret til det bedste danske bureau til data og analytics af kunderne i MyImage undersøgelsen. 

Gennem næsten 20 år har Steen delt ud af sine tanker, erfaringer og resultater fra både danske og internationale virksomheder om kampagnesporing og effektmåling fra Silicon Valley til Mumbai. 

Hvis der er nogen, der kan aktivere dine analytics data, så er det Steen.

Se mere om Steen Rasmussen