3 oversete metoder til at finde barrierer for din konvertering, som du aldrig havde fundet via Google Analytics
60 % løft i konverteringen – blot ved at ændre overskriften fra A til B” – sådan en drømmecase har du sikkert læst. Måske har du undret dig over, hvordan så lille en ændring kan have så stor effekt?
Forklaringen er, at de største løft i konverteringen oftest fås ved at forstå og ramme kundernes motivation og ordvalg. Hvad ønsker en mulig kunde i en fitnesskæde eksempelvis: At ”få en stærk og muskuløs drømmekrop” eller ”at slippe af med overvægten”? I dette indlæg får du en række meget konkrete anvisninger og tips til, hvordan du enkelt og effektivt kan kortlægge kundernes motivation og dermed bane vejen for et markant løft i konverteringen på dit eget site.
Se hvordan du ved at bruge værktøjet Hotjar på en helt særlig måde, kan afsløre væsentlige usability- og konverteringsbarrierer, som du aldrig ville have fundet via eksempelvis Google Analytics. Du får også en række spændende cases og lærerige eksempler fra forskellige sites, se blandt andet hvordan www.retnemt.dk fik et 16 % løft i konverteringen på deres bestillingsflow med nogle ganske enkle quickfixes (baseret på indsigter vi fik netop med denne metode, du får vist i dette indlæg).
Indlægget er særligt relevant for virksomheder, der:
- Allerede har arbejdet med konverteringsoptimering i et stykke tid og som ønsker at få inspiration til at komme til ”næste niveau”.
- Ikke driver en traditionel webshop, men som derimod sælger nogle få produkter/ydelser eller hvor sitet har til formål at generere leads
- Søger konkrete tips til, hvordan de formidle deres produkts fordele mere klart og præcis til kunderne
Og så det bedste:
Tilfredshedsgaranti: Er du ikke tilfreds med udbyttet af Rolfs indlæg, sender du ham blot en mail bagefter med din adresse – så sender Rolf dig straks to flasker god rødvin.
Rolf Pedersen
KonverteringsekspertRolf Pedersen driver konsulentfirmaet www.conversionlab.dk, der udelukkende rådgiver om konverteringsoptimering. De seneste år har Rolf blandt andet hjulpet virksomheder som Audi, Politiken Plus, OK og Velfac med at øge deres konvertering.
Udover 9 års hands-on erfaring med online markedsføring, har han en baggrund som salgscoach, hvilket giver Rolf en særlig vinkel på det at forstå kundernes motivation og bruge det aktivt i optimeringsarbejdet.