Undgå at jeres webshopmigrering, redesign eller hjemmesideprojekt bliver en SEO-katastrofe
Du har måske hørt, at når jeres hjemmeside eller webshop skal ændres, redesignes eller skifte platform, er SEO-opgaven at sikre korrekte 301 redirects.
Det er selvfølgelig en vigtig opgave.
Men der er mange andre beslutninger, som kan have katastrofal betydning for jeres SEO og dermed jeres organiske placeringer i Google.
Hvordan skal du for eksempel forholde dig til det indhold eller de sider, du måske vil fjerne, opdele, udvide eller samle?
Hvordan sikrer du, at jeres webudviklers våde drømme om JavaScript-frameworks som Vue, React, Angular eller tilsvarende ikke bliver en våd SEO-klud i ansigtet?
Har du helt styr på, at Googles Mobile First Index ikke er det samme som det Mobile Friendliness-mindset, som jeres webdesigner designer ud fra?
Hvad skal I huske på dagen, når I lancerer den nye hjemmeside (udover 301’ere, at fjerne noindex og disallow)? Skal I sende noget ind til Google via Google Search Console?
Og hvad skal I holde øje med ugerne efter for at fange eventuelle fejl?
Lars Skjoldby
Lars har arbejdet professionelt med internettet siden udgangen af 90’erne og har drevet virksomhed online siden årtusindskiftet.
Han er stifter af search bureauet Skjoldby & Co, hvor de hjælper danske virksomheder med at komme til tops i Google ved hjælp af søgemaskineoptimering og AdWords.