Sådan bruger du læserens behov til din fordel: 9½ måder at indtænke mennesket bag skærmen i din kommunikation
Jaja, ”tal om læserens udbytte frem for produktets egenskaber”. Det HAR du styr på. Og du ved godt, det er bedre at sige ’du’ end ’man’.
Menøh…
Hvordan er det ellers vigtigt at tænke over mennesket bag skærmen?
Og hvad kan du konkret gøre for at skrive mere modtagerorienteret?
Her føler du dig ikke helt skarp. Du er jo stadig lidt ny i faget. Eller også overvejer du, om dit erfarne marketingøje kan have stirret sig blindt på noget af det, autopiloten klarer for dig i dag.
Derfor vælger du Nicks oplæg og får rusket op i din evne til at kommunikere, så flere følger med, fatter det, føler det og falder til patten.
Der bliver serveret greb lige fra adfærdsdesign til det helt tekstnære, men alt sammen med udgangspunkt i modtagerens behov – og med fokus på, hvordan du kan gå hjem og eksekvere på det.
PS: Hold dig væk, hvis du hader at grine.
Du kommer hjem med:
- En lavpraktisk tjekliste over, hvordan du tager højde for kød og blod i dine salgstekster
- Indsigt i, hvordan du skaber større opmærksomhed, forståelse og overbevisning
- Specifikke eksempler, du kan lade dig inspirere af
Nick Hvidtfeldt
TekstforfatterHvad end du markedsfører til virksomheder eller forbrugere, så bliver alt, hvad du skriver, læst af mennesker. Og det er dem, der beslutter, om du har et arbejde i morgen. Derfor ser jeg det som min vigtigste opgave at kommunikere på modtagerens præmisser.
Det gør jeg for vores kunder hos reklamebureauet Nørgård Mikkelsen, hvor vi skaber alt fra in-store-aktivering til outdoor-kampagner og digitale koncepter.