Copywriting: Skriv hjernedødt lækkert (5 teknikker fra hjerneforskningen)
Hjernen er nøglen.
Det er den, der står mellem dine ord og din læsers hjerte (og pengepung).
Hvis du ikke engagerer hjernen, mister du din læser. Og muligheden for at sælge noget til hende.
Men formår du at forføre hjernen, har du læseren i din hule hånd. And it’s all science, baby!
I oplægget her får du 5 regler baseret på hjerneforskning, så du kan skrive tekster, der starter et festfyrværkeri af neurotransmittere i din læsers hjerne. Det er nemlig dét, der gør, at dine tekster bliver læst, husket og klikket på.
Du får dem selvfølgelig serveret i lavpraktiske principper, som du kan bruge med det samme i dine tekster.
Kort og godt: Du lærer, hvordan du skriver, så du fanger, fastholder og forfører din læsers hjerne.
Kom glad. Det bliver hyl.
Du kommer hjem med:
- Hvorfor 90’ernes ‘det er klamt at blive ramt’-kampagne sad fast i vores hjerner
- Hvilken ene ting fra psykologien, der er afgørende for, at din læser forstår din tekst
- Hvilke oversete ord, der får dit budskab til at glide ind mellem pandelapperne på læseren
- Hvorfor chokolade smager bedre, når det er en gave (og hvad du kan bruge det til i dine tekster)
- Hvorfor et klassisk skriveråd faktisk er skadeligt for dine tekster (og hvordan du nemt undgår det).
Heine Aaen
Selvstændig copywriter og konsulentJeg skriver for mine kunder, rådgiver dem om, hvad de skal skrive, eller underviser dem i, hvordan de skriver tekster, der får folk til at reagere.