Sådan går du fra at stagnere til at skalere på Facebook
2020 og 2021 var højdepunktet for online handel. Verden var helt og delvist lukket, online omsætningen satte nye rekorder, og en masse nye online virksomheder blev født. Facebook havde nogle af de laveste CPM-priser i årevis og bedste muligheder for at skalere sit salg og springe sine budgetter.
Men i 2022 har iOS14 for alvor sat sine spor. Facebook er blevet dyrere og dårligere, der er uro i verden, forbrugerne er mere offline og har færre penge mellem hænderne. Uagtet markedsføringskanaler og -strategier, er det blevet markant sværere at nå sit budget.
I mit oplæg deler jeg, hvordan du undgår at stagnere og i stedet skalere med Facebook-annoncering.
Vi gennemgår “Facebook-årsagen” til, at webshops nu oplever at stagnere, samt hvordan vi maksimerer værdien af Facebook og går fra at stagnere til at kunne skalere med mit setup.
Du kommer hjem med:
- Konkret kampagnesetup, der er plug and play
- Forståelse for, hvordan du skaber et højere afkast med Facebook
- Konkrete tiltag, som du kan gå hjem og implementere
Julie Nyholm Petersen
Head of SocialJulie har erfaring med mange forskellige cases og virksomheder, store som små – for eksempel Simple Feast, HairLust, og Børns Vilkår. Tidligere har Julie også været Head of Paid Social hos et internationalt bureau.
I dag er Julie Head of Social hos PL & Partners og udover at lede og kompetenceudvikle på nogle af landets dygtigste inden for paid social, har Julie en portefølje af større kunder, hun arbejder med. Hun arbejder primært med performance marketing og er lidt af en guru inden for paid socia