Lok. 151
Ram dine ønske-kunder 1-til-1 med Account Based Marketing
Account Based Marketing er relevant for dig, som arbejder med B2B markedsføring og primært sælger til større virksomheder, hvor én enkelt kunde skaber så høj værdi, at det kan svare sig at målrette kampagner og annoncer helt specifikt til den enkelte kunde eller et lille segment. I de virksomheder hvor ABM kan betale sig, er kunderejsen typisk lang og kompleks, og der stilles store krav til, at salg og marketing arbejder tæt sammen.
I dette oplæg vil Karina komme med helt konkrete eksempler på, hvordan Pixelz har lukket kunder som Bestseller, Zalando og Magasin med en ABM-strategi. Ikke så meget teori og varm luft – men håndgribelige ideer og taktikker til at komme godt i gang.
Som en del af dette oplæg vil du lære:
- Hvordan du udvælger din Ideal Customer Profile
- Hvordan du sammensætter dine ABM-lister
- Hvilke kanaler du kan anvende til ABM – og hvordan du gør
- Hvilke strategier, taktikker og content som egner sig bedst
- Hvordan marketing og salg bedst samarbejder om ABM
- Hvordan du evaluerer din ABM-strategi
Katrine Rasmussen
Chief Marketing OfficerKatrine har mange års erfaring med salg og marketing af komplekse B2B-produkter med lange salgs-cykluser, specielt inden for SaaS og recurring revenue. I de seneste år har hun især beskæftiget sig med positionering, thought leadership og branding, men kommer med en stærk baggrund fra både product led growth, inbound marketing, demand gen og search.