Marketing Measurement: Hvordan du måler resultaterne af din marketing i 2020 trods Adblockers, ITP & Cookie-slagtning 2020
Du bruger dine penge forkert – men vi kan gøre noget ved det:
De fleste statistikværktøjer – Google Analytics inkl – er baseret på cookies. Cookies er en elendig måde at spore kunderejsen på i 2018. Adblockers, ITP (Intelligent Tracking Prevention) og vores mange enheder gør, at cookie-baserede værktøjer måler en brøkdel af kunderejsen. Det betyder, at du bruger dine penge forkert, hvis du stoler på standard-tal.
I oplægget om Marketing Measurement taler vi om alternativer til cookie-baseret tracking; hvordan du bruger e-mail som identifikator på tværs af enheder og platforme; hvordan du får data ind til at bygge datadrevne attribueringsmodeller og meget mere. Det er ikke et oplæg om kodning og udvikling, men hvordan du bruger eksisterende værktøjer til at identificere meget mere af kunderejsen.
Det skal lede dig til at bruge dine penge bedre og med den éne ændring få MEGET mere ud af dit marketingbudget.
Halfdan Timm
Partner, Obsidian DigitalJeg hjælper danske virksomheder med at vækste med digital marketing – vært på Marketing Brief og arrangør af Social Ads Conference.