Skab Indhold – Skab Kunder … En Praktisk Tilgang Til Content Marketing.

2014

Handlingslammet.

Sådan følte jeg tilbage i 2010 da jeg som ansvarlig for vores online markedsføring blev presset af konkurrenterne.

Der var i løbet af bare to år kommet ikke mindre end fire seriøse konkurrenter der alle investerede i søgemaskineoptimering på de samme vigtige nøgleord som os.

Det var en kamp vi ikke kunne vinde. Konkurrenterne investerede på skift i søgemaskineoptimering, og det blev hurtigt et spil om hvem der havde flest resurser.

Med alle æggene i én kurv gjorde det ondt, men jeg droppede nøgleordene der tidligere havde været så vigtige. Hvor skulle kunderne nu komme fra? Løsningen blev Content Marketing.

Jeg skrev mere end 50.000 ord fordelt på 100 artikler der alle var funderet i én tanke: at hjælpe kunderne med at forstå vores produkter bedre inden et køb.

Indholdet gav os

  • Massiv fremgang i besøgende
  • Den største stigning i leads vi har oplevet
  • En placering som industri eksperter
  • ’Thank you’ emails fra læsere

Og vigtigst af alt … Flere kunder.

Skab flere kunder via relevant indhold

Fantast, det vil du måske tænke om mig lige om lidt, men …

Ved at skrive om dine kunders bekymringer, indsigelser og spørgsmål kan du som mig skabe et fundament af indhold der lever i flere år og skaber kunder.

Det er ikke raketvidenskab, det er nemt at gå til og alle kan gøre det. Lige netop derfor er min præsentation praktisk og fyldt med konkrete input du kan udnytte.

I løbet af præsentationen deler jeg de vigtigste emner næsten alle kunder søger efter, forklarer hvorfor de er relevante og hvordan du kan bruge dem i din virksomhed.

Og det bedste af det hele?. Jeg har konkrete tal til at understøtte mine begrundelser.

Efter præsentationen kan du:

  • Udvikle indhold som dine kunder har lyst til & brug for at læse.
  • Forstå hvilket indhold der er vigtigst for dine kunder.
  • Skabe trafik, leads og salg med relevant indhold.

Præsentationen handler ikke om grammatik & ordstilling, men om at skabe trafik, leads og salg via indhold der er relevant for dine kunder.

Præsentationen er egnet for alle, men den virker bedst hvis du har en grundlæggende forståelse for søgemaskineoptimering.

Ved du ikke om vi skal bruge en time sammen? Så lyt til Antphilosophy podcastet hvor Mikael Rieck og jeg snakker om ’Content Marketing [der] får din forretning til at eksplodere’. Du kan også læse min bundærlige artikel hvor jeg fortæller hvordan jeg fik succes med at blogge for min virksomhed.

Mikkel Plæhn

Mikkel Plæhn

Iværksætter

Iværksætter, podcaster og foredragsholder. Mikkel K. Plæhn har mange bolde i luften, men omdrejningspunktet er Content Marketing.

Under cand.merc.mib studiet ved CBS fik han interesse for Content Marketing som en metode til at skabe kunder for sin virksomhed bioburn.dk der sælger biopejse.

Med fire års praktisk erfaring har han hjulpet virksomheder indenfor bl.a. møbel og rejsebranchen med at skabe trafik, leads og salg. Hvordan? Ved at udvikle indhold der er relevant for kunderne igennem hele købsprocessen.

Se mere om Mikkel Plæhn