Google Analytics: De 10 største forbedringer du kan lave i din Analytics-opsætning
Du har Google Analytics på hjemmesiden. Det har alle konkurrenterne også.
Du har måske også opsat målsporing og ekskluderet den interne trafik. Og nu spørger du dig selv: “Hvad kan jeg ellers gøre for at få den bedst mulige opsætning?”
Det giver Andreas sit bud på.
I sit arbejde med at optimere hundredvis af Google Analytics-konti gennem de sidste 12 år, ser han:
– de samme fejl og mangler igen og igen
– de nyeste trends og muligheder på området
– sporingsløsninger der mangedobler værdien af den indsamlede data
Baseret på dette, har Andreas udvalgt sine bud på de 10 største forbedringer, der kan laves i den gennemsnitlige virksomheds Google Analytics-opsætning i 2019.
Andreas Solgaard
Adwords ekspertAndreas Solgaard er partner i webbureauet Beruf, hvor han primært håndterer Google AdWords og Google Analytics for både store og små virksomheder. Han har en lang historik og interesse inden for det digitale. I 1996 lavede han både sin første hjemmeside og solgte den første annonceplacering.
I dag hjælper Andreas kunderne i Beruf med at få mere ud af deres markedsføringsbudgetter – helt fra det indledende møde til strategi, eksekvering og optimering af markedsføringen. Mottoet er: ‘Markedsføring skal være målrettet og målbart’.
Andreas har desuden undervist tusindvis af både begyndere og øvede brugere i Google Analytics og Google AdWords. Det sker bl.a. på workshops for Ivækst og Google, på online marketing kurser hos Bigum&Co og IBA, samt i virksomheder i hele Danmark.
Andreas har en god forståelse for behovet i forskellige brancher og kan formidle tekniske og komplekse emner så enhver kan forstå det.